Spierpeescentrum

Dé ideale behandelcombinatie bij spier- en peesaandoeningen
Wij bieden u dé ideale behandelcombinatie bij spier- en peesaandoeningen aan in onze praktijken in Blerick en Sevenum. Heeft u al langdurig klachten aan pees- of spierstelsel, dan bent u bij ons aan het juiste adres. De behandelmethodes EPTE, vliegwieltraining en/of shockwave en echografie geven de optimale behandelresultaten bij deze aandoeningen.

EPTE

EPTE is een nieuwe revolutionaire behandelmethode voor problemen aan pezen en spieren en een bewezen effectieve manier voor de behandeling van deze aandoeningen. Onder geleide van echografie wordt op de plaats van de ontsteking of overbelasting een dunne naald ingebracht. De naald is vergelijkbaar met de naald die gebruikt wordt bij acupunctuur. Deze naald zal stroom geleiden precies in het ontsteking of overbelasting gebied. Door de nauwkeurige lokalisatie middels echografie en het rechtstreeks behandelen op de plek zijn de resultaten zeer goed.

Tijdens een EPTE behandeling ervaart u geen pijn. Een dunne naald wordt rechtstreeks in het probleemgebied gezet. Alleen het te behandelen weefsel wordt hierdoor ‘geraakt’. Dit proces vindt plaat onder echografie en u kunt zelf meekijken hoe de behandeling verloopt.

Klachten waarbij EPTE wordt toegepast, zijn:

• Schouderpees klachten
  • Kniepees klachten
  • Achillespees ontstekingen
  • Fasciïts plantaris/hielspoor
  • Tenniselleboog
  • Golfers elleboog
  • Hamstringklachten

De voordelen van EPTE:

• Nauwkeurige behandeling direct in de locatie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Geringe foutmarge door begeleiding van echografie
  • Snel effectief, al na 3 tot 5 behandelingen minder pijn
  • De behandeling is niet pijnlijk
  • Voorkomt onnodig veel fysiotherapiebehandelingen

Echografie

Het stellen van de juiste diagnose is niet altijd even gemakkelijk. Om fysiotherapeutische onderzoeksresultaten te kunnen bevestigen en onderbouwen, is echografie een prima middel om in te zetten. Er zijn veel pathologieën die goed zichtbaar gemaakt kunnen worden aan de hand van echografie. Tevens kunnen we een reëler beeld geven over het eventueel herstelproces en is het een perfect middel om uw behandelingstraject te evalueren.

Wat kunnen we in kaart brengen met echografie:

• tendopathieën (peesaandoeningen)
  • calcificaties
  • spier/peesrupturen
  • ligamentair letsel (bandletsel)
  • bursitis belden
  • hematomen

Echografie wordt tevens gebuikt bij de behandelingsmethode EPTE.

Shockwave

Shockwave therapie is een effectieve behandelmethode bij al langer bestaande klachten van onder andere hielspoor, chronische achillespeesaandoeningen en andere peesaandoeningen. Shockwave heeft als voordeel dat er onder meer geen anesthesie nodig is, kortdurend is, behandelt de oorzaak van de klacht, heeft geen bijwerkingen en kan een injectie of eventuele operatie overbodig maken.
Voor een behandeling shockwave is een eigen bijdrage noodzakelijk. Heeft u hier vragen over, stel ze dan svp aan onze collega die de shockwave behandeling uitvoert.